środa, 27 lutego 2013

Co mówi Twój szkielet?

Kości są tym, co pozostaje z nas po śmierci. Trwają, nawet gdy życie już upłynie. Dlatego przejawiają się w nich choroby związane z poczuciem własnej wartości. W zależności od odcienia znaczeniowego przeżytego traumatycznego zdarzenie, chorobą będzie dotknięta powiązana z tym znaczeniem kość, ścięgno, wiązadło bądź chrząstka. Jednakże każdorazowo powinniśmy mieć na uwadze przeżytą dewaluację, która może wyrażać się następującymi słowami lub określeniami: niezdolny, gorszy, żałosny, upokorzony, niegodny, niekompetentny, nieciekawy, nie ważny, pomijany, "jestem nikim", "nie potrafiłam", "nie wiedziałam", "jestem głupkiem", "jestem kretynem". Te raniące słowa usłyszane kiedyś lub wypowiadane często przez samego siebie, przyczyniają się do naszego poczucia obniżonej wartości w różnych aspektach: intelektualnym, seksualnym, duchowym, fizycznym. Powstaje ono na skutek porównywania się z innymi lub porównywania z samym sobą, z tym, jakim chcielibyśmy być lub z osobą, którą byliśmy w przeszłości. Schorzenia układu kostnego narastają z wiekiem, gdyż wtedy coraz częściej porównujemy się z naszą dużo młodszą wersją. Aby wyzdrowieć musimy zaakceptować to, jacy jesteśmy w danej chwili. Musimy skończyć z porównaniami. Najistotniejsze jest to, aby w danej chwili, w kondycji, w jakiej obecnie jesteśmy dawać z siebie wszystko, co jest możliwe na ten właśnie moment. 
Wszelkie ubytki kości, ich niszczenie podpowiada nam znaczenie: "nie chcę być zapamiętany", 'nie jestem wart zapamiętania", "chcę zniknąć", natomiast przyrost tkanki kostnej mówi: "chcę być widoczny", pragnę by o mnie pamiętano", nie zapomnijcie o mnie".
Powinniśmy też pamiętać, że kości w swojej biologicznej funkcji pełnią rolę oparcia  i ochrony (czaszka, klatka piersiowa). Gdy doświadczamy schorzeń układu kostnego, symbolicznie mówimy: "nie radzę sobie z obowiązkami", "nie radzę sobie z odpowiedzialnością" również w odniesieniu do aspektu znaczeniowego odpowiedniego dla danej części szkieletu. Poszukując przyczyny swoich dolegliwości należy także wziąć pod uwagę znaczenie słów: autonomia, niezależność, siła, materializować, siła, władza. Wszelkie historie o tym zabarwieniu z własnego życia i życia przodków mogą się okazać pomocne przy dochodzeniu do zdrowia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz