czwartek, 30 lipca 2015

Kto Ci podciął skrzydła?


Synchroniczności zdarzają mi się ciągle. Dlatego przestaje mnie już dziwić, gdy przychodzą do mnie niemal równocześnie osoby z podobnymi dolegliwościami. Jak przyjdzie jedna z boreliozą, to za chwilę pojawiają się kolejne. Gdy pojawi się ktoś z kłopotami oddechowymi, to mogę być pewna, że kolejne będą się uskarżały na to samo. Jak tylko dana choroba zostanie wielopoziomowo omówiona i przepracowana z "pacjentami", to pojawia się kolejny temat do pracy. Ostatnio przychodzą do mnie "łopatki", więc przyjrzyjmy się, co się kryje w ich cieniu.
Łopatka była kiedyś w języku angielskim nazywana "kością tarczową", bo właśnie na niej była noszona tarcza, która służyła o ochrony pleców. Jeśli coś grozi naszym plecom, to poszukajmy w swoim życiu i w życiu przodków sytuacji, gdy z tyłu czaiło się lub nadeszło niebezpieczeństwo. 
Kto spiskował za naszymi plecami? 
Kto wbił nam nóż w plecy? 
Co odebraliśmy jako cios z ukrycia, zdradę? 
Kto był narażony na oszczerstwa, pomówienia?
Łopatki to także "nasze małe skrzydła". Skrzydła umożliwiają wznoszenie się, swobodny lot. Zatem problemy w tym obszarze mogą symbolicznie oznaczać, że chcemy się wzbić, ale jesteśmy nieustannie sprowadzani na ziemię. Poszukaj czy kiedykolwiek przeżywałeś emocje, które zawarłbyś w stwierdzeniach typu: "chcę się ulotnić, bo źle mnie traktują", "podcięto mi skrzydła", "chcę wylecieć z gniazda, ale mi nie dają", "chcę udać się w podróż, ale to nigdy nie będzie możliwe" itp.
Według Tradycyjnej Medycyny Chińskiej przez omawiany obszar przebiegają meridiany jelita grubego i jelita cienkiego. Jelito cienki wyraża wybór, selekcję, porządkowanie, a jelito grube mówi o czymś niewybaczalnym (zdradzie, sprzeniewierzeniu). To może nas naprowadzić na konflikt o znaczeniu: "nie potrafię odróżnić swoich od przeciwników na skutek faktu, że zostałem zdradzony".
Stanowiący część łopatki wyrostek kruczy umieszczony między mięśniem naramiennym a mięśniami piersiowymi wnosi nowy aspekt poszukiwań w obrębie konfliktu szantażu, zwłaszcza emocjonalnego, stresu związanego np. z poczuciem powinności opiekowania się rodzicami i równoczesnym wewnętrznym sprzeciwem wobec tego przymusu. Przy dolegliwościach tej części szukamy również historii związanych z kradzieżą, posłańcem złych wiadomości oraz sytuacji, gdy ktoś chciał się uwolnić spod czyjejś opieki, ponieważ czuł się uwięziony.
Natomiast kłopoty z wydrążeniem stawowym łopatki (miejscem, gdzie łopatka łączy się z kością ramienną),  kierują nas do jeszcze innych odcieni znaczeniowych przeżytego konfliktu: "jest coś, czego nie pozwolono mi zrobić", "jest ktoś, z kim zabroniono mi kontaktu", "boję się, że stracę coś lub kogoś", "chcę zachować to, co zdobyłem". Zwróćmy zatem uwagę na ludzi i sprawy, które są dla nas najcenniejsze, a które chcemy przy sobie zatrzymać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz